sobota, 7. januar 2012

France Prešeren – Mornar


Nezvesta! bodi zdrava,
čolníč po mene plava,
na barko kliče strel;
po zemlji varno hôdi,
moj up je šel po vodi,
mi drug te je prevzel.

Pri Bogi sem obljubil,
de préd bom dušo zgubil,
ko nehal te ljubít,
si z desno v desno segla,
pri Bogi si prisegla,
mi vedno zvesta bit'.

Morjá široka cesta
peljala me je v mesta,
kjer lepe deklice;
obrazov njih lepota,
sneg beli njih života
zmotila nista me.

Spet so se jadra bele
od južnih sap napele,
prinesle me nazaj;
dekleta mojga ženo
sem najdel poročeno –
prestal sam Bog ve kaj!

Le jadra spet napnimo,
valovam se zročimo,
kak je čistó morjé!
Kaj njemu upat smemo,
mornarji dobro vemo;
dekletam kaj – kdo ve?

Ne stráši moč viharja,
ne grom valov mornarja,
se smrti ne boji.
Spomin v potopu mine,
ljubezni bolečine
vsak dan spet oživi!

Po morji barka plava,
nezvesta, bodi zdrava,
sto tebi sreč želim!
Po zemlji srečno hôdi;
moj up je šel po vodi,
le jadrajmo za njim!


Pierre-Auguste Renoir – Deček v mornarski opravi (Portret Roberta Nunesa)
Leto: 1883
Umetniška smer: impresionizem
Tehnika: olje na platno
 Lokacija: The Barnes Foundation, Lower Merion, Pensilvanija

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...